The Ultimate Managed Hosting Platform

ביטול מס הקנייה לטלפונים סלולריים וכניסתה של מפעילה סלולרית שישית

גלקסי בעברית

כחלון נגד נתניהו, מי ניצח? כאן זו לא הכתובת לדון בפוליטיקה אז נעבור ישר לגופם של דברים.

שר האוצר משה כחלון ביטל את מיסי היבוא על הטלפונים הסלולריים, כלומר הוזלה מיידית של 15%. את המע"מ העומד כיום על 17% עדיין נצטרך לשלם. מי שיקנה טלפון באילת ישלם 0% אחוז מס.



'במסגרת תכנית 'נטו משפחה', חתמתי על צו שמוריד את מחירי מוצרי הסלולר בעשרות אחוזים. זו בשורה לצרכנים ולמשפחות. כולנו יודעים מה הם המחירים האמתיים של המוצרים האלו בחו"ל ולא נשלים עם המחירים הגבוהים שגובים כאן. במקום שבו ניתן להפחית מסים מבלי לפגוע בתעשייה המקומית – נעשה זאת, במטרה להוזיל את המחירים לצרכנים ולהקל על משפחות עובדות'.
הבשורה המשמעותית כי את מכשיר הדגל החדש של חברת סמסונג הלא הוא הגלקסי S8 נקבל במחיר זול יותר (אמנם ברצוני להסתייג מעט, לצערינו כפי שאנו רגילים כאן בארץ, ההוזלות לא מגיעות במלואן לכיסו של הצרכן ונראה רק ירידה חלקית..).

המפסידים הגדולים הינם היבואנים וחנויות התקשורת שברשותן מלאים שנרכשו לפני ביטול המס ולכן אין ביכולתן להוריד מחירים, אולם אנחנו כבר רואים מהלכים של הורדת מחירים.

לא נותר לנו אלא להמתין לכניסת התקנות לתוקף (שמועדן טרם ידוע..).

בשורה נוספת היא כניסתה של מפעילה שישית אל המגרש הצפוף של רשתות הסלולר, אמנם טרם יצאה הודעה רשמית על כך, אולם ספקית האינטרנט אקספון 018 בבעלות חזי בצלאל רכשה רצועת תדרים. אקספון תשלם עבור הרצועה 16.5 מיליון ש"ח, ועוד 16.5 מיליון ש"ח בערבות בנקאית אותה תוכל לקבל בחזרה לפי נתח השוק שתשיג בתוך חמש שנים.

אינני חושבת שלמחירים יש אפשרות לרדת עוד, אבל מה שבטוח שהדבר ישמר את רמת המחירים הנוכחית,יגביר את התחרות לחדשנות ושירות טוב יותר.

תגובות

The Ultimate Managed Hosting Platform